Από τις 3 Απριλίου, που έγινε γνωστό πως η Π.Ν.Ο. προσανατολίζεται σε απεργία την Τρίτη 10 και την Τετάρτη 11 Απριλίου, κυρίως για ασφαλιστικά αλλά και μισθολογικά ζητήματα, ενός κλάδου, όπως αυτός των ναυτεργατών που κυριολεκτικά στενάζει, ξαμολήθηκαν στα κανάλια, τα ραδιόφωνα και τις εφημερίδες, οι «άνθρωποι της αγοράς», για να καταγγείλουν την απεργία, με το σκεπτικό ότι καταστρέφει την οικονομική ανάπτυξη των νησιών, που από αυτές τις μέρες περιμένουν να πάρουν ανάσα, αλλά τους έπιασε ταυτόχρονα ο πόνος και για τους εργαζόμενους στα καράβια, που θα είχαν μια ευκαιρία, να πάρουν κάποια δεδουλευμένα (ναι, το εφοπλιστικό κεφάλαιο αφήνει απλήρωτους τους εργαζόμενους, όταν σε ένα ποσοστό 25%, έχουν ανέβει οι παραγγελίες του στα ναυπηγεία της ανατολικής Ασίας, για νέα καράβια).
Την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, ήδη πιο «σώφρονες» απόψεις, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται, για άλλη μια φορά στους κόλπους του ναυτεργατικού συνδικαλισμού.
Το θέμα μας εδώ, είναι αν ισχύουν όλα αυτά που λέγονται για μια επικείμενη απεργία Αρμαγεδώνα για την «κοινωνική συνοχή».
Δύο μέρες πριν την προκήρυξη της απεργίας, αυξήσεις 6% εφαρμόζονται στα ναύλα. Στα πλοία της γραμμής οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν πάρει την άνοδο «αθόρυβα» εδώ και δυο εβδομάδες και φθάνουν μέχρι το 30%! (Lesvos report). Συγκεκριμένα σύμφωνα με πληροφορίες, στη ΝΕΛ τα εισιτήρια για την γ' θέση έχει αυξηθεί κατά 15% ενώ οι τιμές για τετράκλινη καμπίνα αυξήθηκαν κατά 30% περίπου. Αυξήσεις στα ναύλα της για τα δρομολόγια της γραμμής σε ποσοστό 10% έχει κάνει και η Hellenic Seaways.
Οι ίδιοι οι ταξιδιώτες, δίνοντας κάποιες δηλώσεις σε αθηναϊκά, αλλά και περιφερειακά μέσα ενημέρωσης, μιλάνε για μονοπώλιο των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Οι ξενοδόχοι από την άλλη, πριν ανακαλύψουν συντονισμένα τον απεργιακό κίνδυνο της πτώσης των κερδών τους (προφανώς είναι καλύτερα αξιοποιήσιμη δικαιολογία για να συνεχίσουν να ζητάνε μαύρη εργασία, ή να δίνουν συμβάσεις ημερών και διμήνων), δήλωναν πως ξενοδοχεία σε παραδοσιακούς προορισμούς του Πάσχα, όπως η Κέρκυρα, με βάση το ρεπορτάζ της Ημερησίας, δεν πρόκειται να ανοίξουν καν. Και μιλάμε για μεγάλες μονάδες των 500 και των 600 μονάδων. Πολύ περιορισμένες ήταν επίσης οι κρατήσεις για Πάρο, Σαντορίνη, Κρήτη, Νάξο, Ίο και Σίφνο, με βάση το ίδιο ρεπορτάζ.
Γίνεται φανερό, το τι ρόλο παίζουν όλες οι επιθέσεις γύρω από τις απεργίες.
Για μας όμως, πέρα από την προφανή και συντονισμένη επίθεση, που δεν έχει καμιά βάση, προκύπτει και ένα άλλο ζήτημα. Ακόμα και χωρίς τις αυξήσεις, πόσοι σήμερα μπορούν να επιλέξουν τόπο διακοπών, έστω και για λίγες μέρες; Όταν….
ΤΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΕΧΡΙ ΧΘΕΣ
Υποκρισία για τους ταξιδιώτες εργαζόμενους. Υποκρισία για όλους τους εργαζόμενους στην τουριστική βιομηχανία. Υποκρισία για τους κατοίκους των νησιών του Αιγαίου, που σε πάμπολλες περιπτώσεις, μένουν αποκομμένοι λόγω των επιλογών των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Το να μην περάσει αυτή η επιχείρηση απεργιακής φίμωσης, έχει πολύ μεγάλη σημασία, γιατί για κάθε απεργία στο εγγύς μέλλον, θα γίνεται προσπάθεια να ακυρωθεί, στη λογική έστω μιας πρόσκαιρης οικονομικής ανάσας, σε επίπεδο κάποιου εργοδοτικού κλάδου, ή σαφώς της εθνικής τους οικονομίας.
Εκτός και αρχίσουν να λειτουργούν οι «Εφιάλτες» του εργατικού κινήματος…
Πηγή: http://diethnistis.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δεν επιτρέπονται σχόλια υβριστικού και ρατσιστικού περιεχομένου.